POSVETITEV POMLADI
plesni triptih

Posvetitev
                                                  pomladi
Avtorice: Jana Menger, Maša Kagao Knez, Rosana Hribar
Oblikovanje svetlobe: LCLights
Produkcija: Flota, Ljubljana
Koprodukcija: Plesni teater Ljubljana, Studio 25
Partner: Zavod Vitkar
Podpora: Mestna občina Ljubljana, Ministrstvo za kulturo

Partitura Igorja Stravinskega je v moderni zgodovini baleta in sodobnega plesa postala najpogosteje rabljena glasbena predloga za koreografske naloge. A hkrati je koroegrafom enak izziv kot glasbena partitura predstavljal tudi libreto, zgodba Posvetitve pomladi, ki je antropološki falsifikat slovanskih žrtvenih obredov, saj slovanska ljudska obredja po zgodovinsko-antropoloških virih nikoli niso poznala žrtvovanja ljudi. Za našo postavitev tega slavnega dela je zelo pomemben podatek, da je bil zgodovinsko-antropološki vidik libreta v krstni uprizoritvi Posvetitve pomladi falsifikat in da se je podredil ekonomski logiki kulturne produkcije in promocije. Če obisk dvoran zahteva prikaz žrtvovanja človeka, je občinstvu treba ponuditi natančno to. S Posvetitvijo pomladi imamo namen ustvariti numerični koreografski stroj kot transpozicijo ekonomske produkcijske logike (utemeljene na statistiki, numeričnih podatkih in finančnih parametrih) v prostor in ples. Partituro nam bo igral zreducirani glasbeni stroj kot metafora “sodobnih finančnih elit”, ki bo s koroegrafsko-glasbenim obredom pripeljal do žrtvovanja človeka, umetnika ali umetnosti. – Rok Vevar

Posvetitev pomladi bo predstavljena v obliki triptiha avtoric Jane Menger, Rosane Hribar in Maše Kagao Knez, ki so po navdihu kultnega dela ustvarile tri samosvoje interpretacije.

J
Zamisel in koreografija: Jana Menger
Glasbena priredba: Tomaž Gorkič
Izvedba: Maša Hawlina, Kristina Rozman, Tajda Podobnik, Veronika Valdes
R
Zamisel in koreografija: Rosana Hribar
Glasba: Marjan Stanić, Ana Pandur
Izvedba: Rosana Hribar, Marjan Stanić, Ana Pandur
M
Zamisel in koreografija: Maša Kagao Knez
Dramaturgija: Joseph Nzobandora – Jose
Glasba: Marko Hatlak, Joseph Nzobandora – Jose, Murat, Issiaka Sanou
Izvedba: Marko Hatlak, Joseph Nzobandora – Jose, Maša Kagao Knez, Murat, Issiaka Sanou
Kostumi: Jelena Proković1.
12. 2016 ob 20:00 Plesni Teater Ljubljana - premiera
3. 12. 2016 ob 20:00 PTL
4. 12. 2016 ob 20:00 PTL



EJLIJEN EKSPRES // ALIEN EXPRESS

plesni duet // dance duet
Alien Express
Avtorja in izvajalca/ Authors and performers: Žigan Krajnčan in Gašper Kunšek
Glasba/ Music: Kristjan Krajnčan
Oblikovanje svetlobe/ Light design: LCLights
Fotografija/ Photography: Borut Bučinel
Mentorstvo/ Mentor: Kaja Lorenci
Produkcija:/ Production Flota, Ljubljana
Koprodukcija/ Coproduction: Plesni Teater Ljubljana
Podpora/ Supported by: Mestna občina Ljubljana
Premiera: 22. 11. 2016


 Eksp(… …)
…lozija …pozicije,
…resija
in
…editiven …eriment,
…anzija,
…anzija.

//

Exp(... ...)
...lode …ected,
…ress o.
and,
…erience …eriment,
…anding,
…anding.

Predstava govori o iskanju tujca v avtorjih in gledalcih. Zaznavanje realnosti takšne kot je. Predstava je »astralni vlak«, ki gledalca popelje na potovanje od dvojnosti do enosti. Želi biti intimna in univerzalna hkrati in pokaže zgodbo avtorjev skozi arhetipe, do točke, kjer racionalno razumevanje ni več potrebno.
//
This performance is about finding an Alien within us/you: Perceiving the reality as it is. The show is an astral train, which takes you on a trip from duality to oneness. It wants to be intimate and universal at the same time, it shows our own story through archetypes, untill the point where rational understanding is not needed anymore.

PREMIERA/ PREMIERE: 22. 11.. 2016 ob 20. uri
,
PONOVITEV/ RE-RUN: 23., 24. 11. 2016 ob 20. uri
, Plesni teater Ljubljana



SINESTEZIJA // SYNAESTHESIA
plesna predstava // dance performance
Sinestezija
Koreografija/ Choreography: Matjaž Farič
Plesalci in soustvarjalci/
Co-authors and dancers: Barbara Kanc, Kaja Janjič, Katja Legin, Kristina Rozman, Urša Rupnik, Leon Marič
Kostumografija
/ Costume design: Sanja Grcić
Glasba/
Music: Iztok Koren, Samo Kutin
Oblikovanje svetlobe
/ Light design: Zoran Grabarac
Video
/ Video: Matjaž Farič
Foto
grafije/ Fotographs: Sunčan Stone
Producentka/
Producer: Urška Pleše
Koprodukcija/
Coproducers: Flota, Ljubljana in Flota, zavod, Murska Sobota
S podporo
/ With the support of : Mestna občina Ljubljana, Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije

Sinestezijo bi lahko označili kot mešanje čutov, ko zaznavanje vključuje dodatno, neželeno izkušnjo. Povezovanje črk in zvokov z barvami, števil s prostorom in druge oblike sinestetičnih povezovanj zaznave, so v umetniškem ustvarjanju že nekaj običajnega. V vsakdanjem življenju pa takšno zaznavanje razumemo kot motnjo. Ples v povezavi z glasbo in drugimi jeziki predstave deluje sinestetično. V procesu nastajanja predstave avtorja in soustvarjalce zanimajo tudi druge navezave, na primer, kako vonj vpliva na oblikovanje telesa in razmerja v prostoru, pa tudi razmerja med metaforo in sinestetičnim učinkom.
Predstava je nastala v okviru projekta Sinestezija in praznovanja avtorjeve tridesetletnice delovanja.
//
Synaesthesia can be described as "mixing of the senses", an inclusion od an additional, unwanted experience. The association of letters and sounds with colours, numbers with space and other forms of synaesthetic perception have become common in art. In everyday life, this type of perception is seen as a disturbance. Dance in connection to music and other language registers of the performance functions synaesthetically. In the process of the creation of the performance, the author is interested also in other connections, such as how the sense of smell influences body formations and relations in space, and also in the relation between metaphor and synaesthetic effect.
Performance is part of the thirtieth career anniversary of the choreographer, director and dancer Matjaž Farič.

PREMIERA: 18. 10. 2016 ob 20. uri
,
PONOVITEV: 19. 10. 2016 ob 20. uri
, Španski borci



RDEČA-SLED // RED-TRAIL
plesna solo predstava

Red

Koreografja in ples: Matjaž Farič
Glasba: Riccardo Brosci, Nicola Porpora, Radian Dramaturgija: Staša Bračič
Projekcije: Jure Lavrin
Kostumi: Sanja Grcić
Asistentka kostumogra je: Kaja Hrovat
Oblikovanje luči in tehnično vodstvo: Igor Remeta
Fotograija: Iztok Kurnik, Sunčan Stone
Posebna zahvala: Danilo Pečar, Tina Prpar
Producentka: Ksenija Kaučič
Produkcija: Flota, zavod Murska Sobota in Flota Ljubljana Koprodukcija: Bunker
Predstava je nastala s podporo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije in Mestne občine Ljubljana.

Rdeča – sled ni le nov plesni solo Matjaža Fariča, ampak tisto nekaj, kar teče v naših telesih. Je izraz naboja ustvarjalne energije, ki se pretaka po žilah tistega, ki ljubi umetnost. Je zelo fizična in dobesedna kot barva in struktura. Po drugi strani pa je zavita v sijaj, ki onemogoča umu, da bi prepoznal obliko in jo kategoriziral, saj se pred nami pretaka, nastaja in se preobraža. Naboj, ki ga Rdeča – sled nosi s seboj, ima tri plati. Je nagonsko virtuozen, plešoče lep in tehnično dovršen. Avtorjeva estetika je izčiščena in jasna na prvi pogled. Vse je na svojem mestu in strukturirano, nič ni prepuščeno naključju. Vendar bomo tokrat zapeljani na drugačen način. V pričakovanju, da vstopamo v nekaj zaprtega, bomo soočeni s plesalcem, z njegovo intimo, njegovo nepopolnostjo, s hibami in seveda z vso strastjo in ljubeznijo do tega, kar počne. Povabil nas bo tja, kjer se vse začne, v telo, v meso, v to, iz česar smo sestavljeni. Zavedali se bomo, da smo vsi tukaj, da bi zaznali sinestezijo v živo. Da bi vohali gibanje, da bi slišali barve, da bi videli zvok in med vsem tem soobčutjem človeka, ki s svojim telesom in poznavanjem njegovih sposobnosti ter z občutkom za teatralnost vzbuja asociativna polja, buri imaginacijo in nas sili, da si priznamo, da smo, kar pač smo!
//
Red-Trail is not only a new dance solo by Matjaž Farič, but something which runs in our bodies. It is an expression of the charge of creative energy alive in the veins of a person who loves art. It is very physical and as verbal as colour and structure. Yet it is also wrapped in a glow that prevents the mind recognising the form and categorising it because it transfuses, forms and transforms in front of our eyes. The charge carried by Red-Trail has three sides: it is instinctively virtuoso, dancingly beautiful, technically flawless. The artist's aesthetic is purified and clear at first sight. Everything is in place and structured, nothing seems to be left to chance. However, this time we will be seduced in a different way. While expecting to enter something enclosed, we will be faced with a dancer, his intimacy, his imperfections, his faults and of course all the passion and love of what he is doing. He will invite us to where everything begins; in body, in flesh, in what we are made of. We will realise that we are all here to perceive synaesthesia live. To smell movement, to hear colours, to see sound and among all this co-perception a man who with his body, being aware of its abilities, and a sense for theatricality evokes associative fields, stirs up imagination and makes us realise that we are what we are.

PREMIERA: 24. 9. 2016 ob 20. uri
,
PONOVITEV: 25. 9. 2016 ob 20. uri
, Stara mestna elektrarna



ABSOLUTNI STEREOTIP
gledališko-plesna predstava



Koncept in vsebinska utemeljitev predstave: Dušan Teropšič, Sara Smrajc Žnidarčič
in Veronika Valdés        
Avtorja koreografije in izvedba: Dušan Teropšič in Veronika Valdés
Dramaturgija: Andreja Kopač
Kostumografija: Sara Smrajc Žnidarčič     
Scenografija: Dušan Teropšič, Sara Smrajc Žnidarčič in Veronika Valdés  
Oblikovanje luči: Tomaž Štrucl
Fotografije: Neža Trobec         
Produkcija: Flota, Ljubljana   
Koprodukcija: Plesni teater Ljubljana        
S podporo MOL – Oddelka za kulturo

Vse je tako, kot mora biti.
Predstava Absolutni stereotip plesalcev in koreografov Veronike Valdes in Dušana Teropšiča govori skozi arhetip moškega in ženske. Vrne se k nekaterim stereotipnim podobam, preko katerih si moški in ženska utirata pot v lastno identiteto, ko se (na videz) samostojno odločata o razvoju in poteku dogodkov in sprašujeta, ali absolutni stereotip sploh obstaja. Ravno zaradi tovrstnega »lahkotnega« gledišča lahko tragičnost ali komičnost trenutka življenja dveh ljudi zagledamo v luči nečesa odmaknjenega; kot da se to v resnici ne dogaja njima, pa je vendar je resnično, saj se v koščkih dogaja vsem nam.

PREMIERA: 29. 6. 2015 ob 21. uri
,
PONOVITEV: 30. 6. 2015 ob 21. uri
, Plesni teater Ljubljana


BANANA SPLIT
gledališko-plesna raziskava



Avtorja: Jana Menger, Rok Vevar
Zasedba: Rok Vevar, Jana Menger, Tomaž Gubenšek
Oblikovanje svetlobe: Petra Veber
Video: Tomaž Gorkič
Oblikovanje maske: Tina Prpar
Scenske korekture: Leja Jurišič
Mentorja: doc. mag. Uršula Teržan, red prof. Tomaž Gubenšek
Producent: Urška Pleše
Koprodukcija: Flota, zavod, Murska Sobota in Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
S podporo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije
Zahvala: Sanja Grcić


Predstava Banana Split je gledališko-plesna raziskava, ki jo zanimajo skrajne možnosti ter prehodi med formalnimi in narativnimi oblikami plesa in gledališča. Ukvarja se s problemi ponavljanja in množenja, družbo nadzora in njenimi postopki. Navdihuje se pri pop artu in literaturi antiutopije. 

»Pozor! Pripenjam daljši dokument. Naučiti se ga moram na pamet, in kot je dogovorjeno, pretvoriti ga moram v svojo gibalno govorico. Tisti od mene, ki smo zaspali ali poležavali in se zato zbudili dorasli, bomo imeli s tem več dela, tisti, ki pa smo zbujeni zgodaj in smo zaradi tega pomanjkljivi in lažji, imamo očitno več gibalnega talenta.«


14. in 15. 2. 2015, 20.00, Velika gledališka predavalnica AGRFT



NO MORE SOLO
Plesna predstava