Petja Golec Horvat
moj privatni lastni* / my own private

plesna solo predstava
 

Fotografija iz arhiva avtorice: Petja Golec Horvat, Oblikovala: Toni Soprano Meneglejte

moj privatni lastni* je solo plesna predstava osebne fikcije, avtorice Petje Golec Horvat.
Več vsebinsko povezanih plesnih miniatur je iskanje lastne poetike skozi branje poetike drugih. Kot je leta 1991 van Sant izbrisal mejo med lastnimi besedami in Shakespearovimi besedili, v filmu My Own Private Idaho, tako se predstava moj privatni lastni* znajde v prepletu svoje realnosti s t. i. “kinematografsko sanjskostjo”, zatorej grajenje osebne fikcije.

“Stati sam sredi neke ceste, sam na odru. Svoj v razgaljenem, ranljivosti ter nežnosti razkritega. Pogled vame, mlado telo, intimo, v lastno in, ali sploh privatno? Sem lahko tukaj doma?
…ko v trenutku ekstaze zaspimo”

Spomini, izkušnje ali gradivo osebnega arhiva snujejo nekak hevristični ples soočanja z vprašanjem domačnosti, privatnosti in intime v vse vidnem prostoru.

Premiera: 27. marec 2025, 20.00
Ponovitvi: 28. in 29. marec 2025, 20.00
Plesni Teater Ljubljana

Avtorska zasnova in izvedba: Petja Golec Horvat
Performer: Muhamed Kulauzović

dialog o gibu: Ana Dubljević
dialog o zvoku: Tomaž Tomljanović
dialog o vizualni podobi, svetlobi in videu: Toni Soprano Meneglejte
dialog o vizualni podobi (asistent): Simona Bobnar Radenković
dialog o dramaturgiji in kontekstu: Maša Radi Buh
dialog o dramaturgiji in izvedbi (asistent): Domen Šubelj
dialog o snovanju projekta: Miha Horvat

Produkcija: Flota, zavod, Murska Sobota; Flota Ljubljana
Koprodukcija: Plesni Teater Ljubljana
Predstava je nastala s podporo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije in Mestne občine Ljubljana.
Partnerji: Fundacija Sonda, Nagib in GT22




Kristýna Peldová in
Enya Belak
RAZKRITI TRENUTKI

plesno-vizualna predstava,
Razkriti trenuki

Razkriti trenutki je hibridna plesno-vizualna predstava, ki performerko popelje skozi pokrajino misli posameznika ter raziskuje notranje sence, strahove in identiteto. Predstavo Kristýne Peldové in Enye Belak zaznamujejo trenutki stiske, ki razkrivajo, kako se posameznik sooča s svojimi notranjimi boji.
Preko giba in video projekcij ustvarjalki raziskujeta kontraste med vidnimi in nevidnim, prosojnostjo in subtilnostjo. Stiska je prikazana kot hrepenenje po pobegu, v katerega vdirajo močni vizualni in zunanji dražljaji. Ta napetost prevlada nad željo po miru, telo pa sili, da se odzove in prilagodi intenzivnemu okolju premikajočih se sil.
Razkriti trenutki ujamejo občutek razpršenega uma v njegovem obupu po iskanju osredotočenosti in miru. Ples tukaj razkriva preplet med manifestiranim in nemanifestiranim … v prostoru dualnosti – teme in svetlobe.

Koreografinja, plesalka in avtorica koncepta: Kristýna Peldová
Vizualni koncept, video in oblikovanje prostora: Enya Belak
Glasba: Kristijan Krajnčan
Oblikovanje svetlobe, fotografija in tehnična podpora: Borut Bučinel
Zunanje oko: Gregor Luštek

Produkcija: Flota, zavod, Murska Sobota, Flota, Ljubljana
Koprodukcija: Bunker, Ljubljana
Koprodukcija v rezidenci: O Espaço do Tempo, HKD - Croatian Cultural Center & Zagreb Dance Centre
Partnerji: Space for Art NÓT & En–Knap
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana.
Kristýna Peldová je prejela tudi delovno štipendijo za projekt od Ministrstva za kulturo RS.
Posebna zahvala: Petra Varl, Pedro Barreiro, Žigan Krajnčan, Marjan Crnković, Sabina Belak, Igor Crnković, Sašo Štih, Eduardo Raon

Premiera: torek, 19. 11. 2024, 20.00
Ponovitev: sreda, 20. 11. 2024, 20.00
Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana


Matjaž Farič
NEZAŽELENI
plesna in gledališka predstava


Predstava je sestavljena iz dveh delov: plesnega in gledališkega ter sloni na resničnih dogodkih.
Leta 2021 sta na Prekmurskem trgu v Ljubljani trčila dva svetova.
Incident med skupino plesalcev sodobnega plesa in skupino brezdomcev se zdi neverjeten, hkrati pa odseva vsakdan v katerem je konflikt tako močno prisoten, da zaznamuje splošno stanje v družbi. Trk dveh tako zelo različnih svetov kot so plesalci sodobnega plesa in brezdomci označuje zapleten problem, ki ga je nemogoče razložiti s posplošenimi označevanji in razlikovanji med privilegiranimi in deprivilegiranimi, dobrimi in slabimi.
Predstavo sodobnega plesa uokvirjajo igrani prizori, ki zaznamujejo gledalčev pogled na izvajanje plesa. Prepad med svetovoma plesalcev in brezdomcev, ki je tako očiten, pa zastavlja tudi vprašanja o nemoči umetnosti in agresiji kot pogostem odzivu nanjo.
Skupina plesalcev med pandemijo v zgodnji pomladi pripravlja umetniški dogodek na trgu v srednjevelikem mestu. Med vajo plesalcev se v njihovi bližini začnejo zbirati brezdomci.. Plesalci plešejo, brezdomci, ki jih je vedno več, pa z zanimanjem spremljajo dogajanje in komentirajo. Komentiranje se razvije v humorne opazke, iz humornih opazk nastanejo žaljive pripombe, govorjenje postano glasno in preraste v kričanje, glasno zmerjanje prerašča v grožnje in približevanje plesalcem. Plesalci vztrajajo, plešejo, kot da se ne dogaja nič, na dogajanje okrog njih se ne odzivajo, kljub temu, da reakcije brezdomcev napovedujejo konflikt. Brezdomci začnejo vstopati v koreografijo. V naslednjem trenutku se izteče glasba, koreografska sekvenca je končana in plesalci zapustijo prostor.

Plešejo: Urša Rupnik, Kristyna Peldova, Patricija Crnkovič, Bor Prokofjev, Luka Ostrež
Igrajo: Tina Resman, Veronika Valdes, Marinka Štern, Uroš Potočnik, Sebastjan Starič, Jure Žavbi
Glas na posnetku: Katarina Stegnar
V predstavi je uporabljen tudi gibalni material iz predstave Druga stran, ki so ga soustvarili: Ana Cvelfar, April Veselko, Jerca Rožnik Novak, Kaja Vajdetič, Kaja Lin Jagodic Avguštin, Leon Marič, Patricija Crnkovič

Koreograf in režiser: Matjaž Farič
Oblikovanje svetlobe: Matjaž Bajc
Glasba: Fukio Ensemble, Marc Mellits, Caroline Shaw
Video: Borut Bučinel
Kostumografija: Sanja Grcić
Asistent kostumografije: Timotej Bistan
Foto: Darja Štravs Tisu
Produkcija: Flota, zavod, Murska Sobota in Cankarjev dom
Koprodukcija: Plesni teater Ljubljana, Flota Ljubljana

Posebna zahvala Marijanu Sajovicu, Ingi Remeta, Dušanu Kohku in brezdomcem na Prekmurskem trgu v Ljubljani
Predstava je nastala s podporo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije in Mestne občine Ljubljana.
 
Predstava Nezaželeni sloni na resničnih dogodkih in je del dveletnega avtorskega opusa, v okviru katerega bo oktobra 2025 uprizorjen tudi muzikal Nezaželeni.


Rosana Hribar
ŽALOSTNA MISEL,KI JO LAHKO PLEŠEŠ
plesni performans



Avtorica: Rosana Hribar
Igra: Primož Ekart
Ples: Luka Ostrež
Vokal in glasba: Tomislav Jovanović - Tokac
Hostese: Zarja Ferlinc, Daša Resnik, Jana Bungurova
Glasba: Gal Gjurin
Luč: Andrej Hajdinjak
Fotografija: Darja Štravs Tisu, Jaka Varmuž

Produkcija: Flota, zavod, Murska Sobota, Flota, Ljubljana
Koprodukcija: Zavod En Knap

S podporo Ministrstva za kulturo RS in Mestne občine Ljubljana

Plesni performans z Primožem Ekartom, Tomislavom Jovanovićem - Tokacm (Dan D) in Luko Ostrežem

Žalostna misel, ki jo lahko plešeš je misel in hkrati vodilni motiv druge celovečerne predstave avtorskega opusa, ki nadaljuje nit dvojnosti in nasprotujočih si silnic življenja, stkane iz surovosti stvarnega in vere v ideale. Osrednji lik predstavlja moški idealist, večno ujet v njemu zelo dragoceno obliko melanholije. To je moški, ki se predaja občutkom jeze in žalosti, kontemplira o absolutnosti lastne nesreče, se sprašuje o splošni eksistenci človeštva, sprejema univerzalne posledice … in pri tem UŽIVA. Uprizarja dovršeno samopodobo, pod katero se skrivata dvom ter nasprotje med silovitostjo in negotovostjo, agresijo in ranljivostjo. Lik moškega idealista bodo uprizorili trije akterji – igralec Primož Ekart, pevec Tomislav Jovanović – Tokac in plesalec Luka Ostrež – ter nas preko sladkobno obarvanih motivov do žalostnih napevov popeljali v lepe in manj lepe plati človeškega obstoja.
 
»Hlepim po življenju; in pohlepen sem kot umetnik. Hlepim po tistem, za kar upam, da mi lahko prinese naključje, veliko bolj kot po čemerkoli, kar lahko preračunam. In delno prav zaradi svoje pohlepnosti živim vsak dan posebej, kot temu pravijo – zaradi pohlepnosti po hrani, po pijači, po družbi tistih, ki so mi všeč, po tem, da se kaj vznemirljivega dogaja. Kljub temu pa pogledam na obe strani ceste, preden grem čeznjo. Saj s tem hlepenjem po življenju tega ne igram tako, da bi se hotel igrati tudi s smrtjo, kot to počnejo nekateri. Saj je življenje tako kratko, in dokler se lahko premikam in gledam in čutim, nočem, da bi se nehalo.« --- Francis Bacon

Premiera: 25. marec 2024 20:00 / RAZPRODANO
Ponovitvi: 26. marec 2024 20:00 in 21:00
Ponovitvi: 27. marec 2024 20:00 in 21:00



Charlie Brittain & Milan Tomášik
ROKE, KI ME NIKOLI NISO POZNALE / ARMS THAT NEVER KNEW ME
plesni solo performans

Arms That Never Knew Me

Umetniško vodstvo in koreografija: Charlie Brittain & Milan Tomášik

Izvedba: Milan Tomášik
Izvirna glasba: Jakub Mudrák, Eduardo Raon

Oblikovanje luči: David Cvelbar, Janko Čief

Scenografija in kostum: Jasna Vast

Fotograf: Vladimír Veverka


Produkcija: Flota, zavod, Murska Sobota (Slovenija)

Koprodukcija: Cankarjev dom Ljubljana (Slovenija), Flota, Ljubljana (Slovenija)
S podporo: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana,
Scenario Pubblico (Katanija, Italija), Hrvaški kulturni dom (Reka, Hrvaška)

Predstava je nastala v okviru rezidence v Divadlo Štúdio tanca (Slovaška)
/
Artistic direction and choreography: Charlie Brittain & Milan Tomášik

Performance: Milan Tomášik

Music and Sound Design: Jakub Mudrák, Eduardo Raon

Lighting Design: David Cvelbar, Janko Čief

Set and Costume Design: Jasna Vastl

Photography: Vladimír Veverka
 
Production: Flota, zavod, Murska Sobota (Slovenia)

Co-production: Cankarjev dom (Slovenia), Flota, Ljubljana (Slovenia)

Supported by: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana,
Scenario Pubblico (Catanij, Italia), Hrvaški kulturni dom (Reka, Croatia)

Created as part of a residency at Divadlo Štúdio tanca (Slovakia)


Roke, ki me nikoli niso poznale je solo predstava v koreografiji Charlieja Brittaina v sodelovanju z performerjem in koreografom Milanom Tomášikom. Predstava je stkana iz razmišljanj o več vidikih, ki so implicirani v vprašanju, »kaj pomeni biti človek«.
Telo se razpre kot živi spomin, organizem, ki deluje v gostih, nabitih strukturah, prepletenih med kruto resničnostjo in minljivimi dimenzijami. Po trilogiji odmevnih solističnih del, Within (2006), Off-beat (2011) in Solo 2016 (2016), je to Tomášikova prva solo predstava, kjer je avtorstvo konceptualno in koreografsko deljeno.
/
Arms That Never Knew Me is a solo performance choreographed by Charlie Brittain in collaboration with performer and co-choreographer Milan Tomášik.
The performance is woven from reflections on the multiple facets implicit in the question, of ‘what it is to be human’. The body unfolds as living memory, an organism acting in dense, charged structures intertwined between cruel reality and fleeting dimensions. After a trilogy of resonating solo works, Within (2006), Off-beat (2011) and Solo 2016 (2016), it is Tomášik’s first solo performance where the authorship is conceptually and choreographically shared.

Premiera: 28. februar 2024, 20.00, Dvorana Duše Počkaj, Cankarjev dom, Ljubljana,  ponovitvi: 29. februar in 1. marec, 20.00
Premiere: 28 February 2024, 20,00
Dvorana Duše Počkaj, Cankarjev dom, Ljubljana , reprises: 29 Bebruary and 1 March, 20.00



Agostina D’Alessandro
ENO SAMO TELO NI DOVOLJ
plesna predstava



Koncept in režija: Agostina D’Alessandro
Soustvarjalci in performerji: Milan Tomášik, Kristýna Peldová, Žigan Krajnčan, Agostina D’Alessandro in Kristijan Krajnčan
Glasba: Kristijan Krajnčan
Oblikovanje svetlobe: David Cvelbar
Avtor videa in fotografije: August Adrian Braatz
Direktor fotografije videa: Dejan Ulaga
Grafično oblikovanje: Rok Marinšek
Izvršna producentka: Urška Centa
Producent: Goran Pakozdi
Produkcija: Zavod NEST
Koprodukcija: Flota, zavod, Murska Sobota, Flota, Ljubljana
Partner: Zavod Adrian film
Posebna zahvala Andreji Kopač.

“Telesa razumemo kot družbeni micelij, ki v odsotnosti »jaza« nenadoma postanejo prisoten »mi«. Plesni miceliji tako postajajo orodje izražanja in uresničevanja družbene razprave.”

Eno samo telo ni dovolj je kraj preizpraševanja identitete in mnogoterosti, ki ju predstavlja posameznikovo telo. V položaj osmišljanja in deljenja skupnega prostora postavlja štiri plesalce, ki preigravajo politične dimezije svojega telesa, da osvetlijo vprašanja: Kako je zgrajena naša identiteta? Jo določajo naša telesa? Morda naša kulturna identiteta? Ali morda družinska identiteta?
Predstava razmišlja o tem, kaj nas definira: najprej vznika telo, njegov spol in spolna identiteta, nato pripadnost družini in družbeni skupini, ki oblikuje kulturo in izhaja iz določene države. Pri tem poskuša zajeti idejo mnoštva štirih sodelujočih plesalcev iz štirih različnih držav: Slovenije, Slovaške, Češke in Argentine. Različne izvorne identitete ponujajo izhodišče za širino radikalnega raziskovanja: Kakšne so naše edinstvene družbene geste? Ali lahko v načinu gibanja prepoznamo elemente lastnih identitet? Je v nas lahko zaznati atavizem? Kaj nas definira v naših posameznih državah?
Eno samo telo ni dovolj obravnava koncept identitete, da bi lahko bolje razumeli kompleksnost medčloveških odnosov in iz njih izhajajoče verbalne in neverbalne komunikacije, jezika, družbenega prilagajanja in individualnih vedenj, ki se prepletajo s skupnostjo. Fizični položaji družine, gibi telesa, ki predstavljajo domovino – vse, kar nam omogoča identifikacijo, postaja raziskovalni material te predstave.
V kontekstu današnje družbe, ki se premika k novim pojmovanjem tega, kaj sestavlja našo identiteto in določa, kdo smo, se zdi to samoprevpraševanje nujno. Ustvarjalci predstave se umikajo od ponujanja ozkih perspektiv in preenostavnih odgovorov ter si prizadevajo odpreti zorni kot, ki posamezniku omogoča izzivati lastne predstave o sebi in na tej poti spoznanj odkriti presenečenja. Občinstvo vabijo k dvomu o ‘resničnosti’ njihovih političnih, družbenih in abstraktnih teles, da bi lahko skozi proces disidentifikacije odkrili druge načine pozicioniranja svojega telesa.

Projekt je izveden s finančno podporo Ministrstva za kulturo in Mestne občine Ljubljana.

premiera: nedelja, 19. 11. 2023, ob 20:00
ponovitvi: ponedeljek, 20. 11., in torek, 21. 11. 2023, ob 20:00
Mestni muzej Ljubljana



Anna Possarnig, Jerca Rožnik Novak
HEY, HAY! / ZDRAVO, SENO!
plesna predstava



Koncept, koreografija in izvedba: Anna Possarnig, Jerca Rožnik Novak
Glasba v živo: Marko Sulz, Martin Unterlechner
Oblikovanje svetlobe in scenografija: Max Windisch-Spoerk
Oblikovanje kostumov: Pia Gorišek
Dramaturgija: Zala Dobovšek
Zunanje oko: Kamil Mrozowski
Fotografija in oblikovanje letakov: Enya Belak
Produkcija: Flota, zavod, Murska Sobota in Flota, Ljubljana
Soprodukcija: Bunker, Ljubljana
Partnerji: PUC, SKICA, a-ZONE, CCB, Mediterranean Dance Center San Vincenti

S podporo: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana, Koroška dežela/Kultur Posebna zahvala: beat1060, Christina Böhm, Felix the cat, Marika Balode-Haderlap & Zdravko Haderlap, Iztok Novak, Kunstraum Nestroyhof, tanz_house, Fred Giroudot, Simon Wetzel, Juš Rožnik Novak, babi Olga in babi Mimi

Plesna predstava HEY, HAY! / ZDRAVO, SENO! prinaša spontanost narave (ki ne pozna pomena nacionalnih meja) v prostor gledališča. Skozi poezijo folklore, ritualov, običajev in navad, pomešane z živo elektronsko glasbo, izvajalki raziskujeta skupne korenine, razumevanje in domišljijo podeželskega življenja ter razgrajujeta idilično, romantično idejo narave. V neobičajnem prečenju ruralnega in umetnosti se bo zgodilo njuno večplastno srečanje, kjer bo ples prepoznan kot delo in podeželje kot performativni potencial.

Predstava vključuje bale sena.

Premiera: 26. oktober 2023, Stara mestna elektrarna, Ljubljana
Ponovitve: 27., 28. oktober 2024,
Stara mestna elektrarna, Ljubljana



Anamaria Klajnšček
ONA/SHE
plesno-glasovni solo performans